A jól megfogalmazott kommunikáció céljai

A kommunikáció segítségével meg tudjuk ismertetni egy cég nevét, termékeit és szolgáltatásait a célközönséggel. Nagyon fontos szerepet kap a reklám, személyes eladás, vásárlásösztönzés és a kapcsolattartás. A kommunikáció során találkozunk kibocsátóval, befogadóval és olyan csatornákkal, amelyek segítségével megtörténik a kommunikáció folyamata.
A jól megfogalmazott mondanivaló hatással van a látogatóra, és képes vásárlóvá kinevezni őt. A sikeresen végrehajtott kommunikáció céljai így egyértelműen eköré körvonalazódnak.
A beszéd fontos szerepet kap az igények felmérésében is. Könnyebben lehet irányítani a tevékenységünket is, költséghatékonyságra törekedve. A sikeres kommunikáció emberközeli, és a visszajelzést könnyen fel kell tudni mérni. Az egyedileg kidolgozott eszközöknek köszönhetően az eredmény azonnal látszódni fog. Az eredmény mérhető is.
A kommunikáció célja az, hogy meggyőző legyen. A meggyőzés alatt azt kell érteni, hogy a szöveg segítségével tudatosan arra törekszik, hogy megváltoztassa az egyén viselkedését. Így lesz a látogatóból vásárló.