Az e-kereskedelem térhódítása

Az internetes plázák kora már leáldozóban van. Aki napjainkban az e-kereskedelem felé akar nyitni, az jellemzően bérelhető webáruházzal kezdi. Ekkor egy kész webáruház rendszert bérel a vállalkozó havi vagy éves díjért.
Ez már saját domain névhez kötődik és önálló marketinget tesz lehetővé az üzemeltető számára. Nehézséget jelent viszont, hogy megfelelő programozói tudás nélkül, csak kismértékben testre szabhatóak. Emiatt elég egyformán néznek ki, nehéz küzdelemmé válik a megkülönböztetés a többitől.
Mivel rendkívül olcsó ez a megoldás, az e-kereskedelem terén még kezdő vállalkozók ezen próbálgatják, hogy különösebb befektetés nélkül, mekkora fogalomnövekedést lehet elérni. Ha biztatóak a kezdeti eredmények, akkor váltanak egy testre szabott webáruházra, ami szintén egy kész rendszerre épül, viszont ezt a kínált termékkörhöz, célpiachoz lehet igazítani.
Ám egy ilyen webáruház elkészítése sok munkával jár, ez drágább és időigényesebb folyamat. Megéri az árát, mert így sokkal hatékonyabban el lehet adni a termékeket a vásárlóknak.